בר מצווה בדרך שלך

גיל בר מצווה מסמל בתרבות היהודית את שלב המעבר מילדות לבגרות. זוהי תקופה מכוננת של צמיחה פיזית, שכלית ורגשית, גיבוש זהות ועיצוב עצמי.

שנות ההתבגרות יכולות להיות גם סוערות ומבלבלות. לאור זאת, טקס בר מצווה משמעותי עשוי לחזק את הביטחון העצמי והזהות האישית של הנער/ה. להעמיק את קשריו עם משפחתו, שייכותו לתרבות עשירה ויכולתו למצוא את קולו או את קולה הייחודי בתוכה.

תהליך ההכנה לבר מצווה שאני מלווה מתחיל בירור ראשוני למול המשפחה והנער, תוך הקשבה והכלה למסורת המשפחתית ולרקע הבין - דורי. הליווי נערך בפגישות אישיות לרוב באמצעים מקוונים כך שהנער/ה יושב בביתו, ולא נדרשים לנסיעות.

בפגישות האישיות אנו חווים יחד תהליך של בירור בו הנער/ה מתנסה במחשבות על הדברים החשובים לו/ה בחיים, על הסיפור המשפחתי שלו/ה בשיחות עם ההורים, הסבים והסבתות. אנו מזהים יחד אתגרים שאותם עברו הסבים והסבתות שהיו בגילו/ה, כדי לקבל מנעד עמוק למשמעות החיים. בתהליך ההכנה אנו נחשפים גם למקורות המגוונים של התרבות היהודית. נחשפים למושגים מארון הספרים היהודי, לומדים על קהילות יהודיות הקשורות לסיפור המשפחתי, וחווים יצירות ספרות ואומנות הקשורים למועד לידתו של הנער/ה.

למשל בבר מצווה שערכתי לנער שנולד בפורים, למדנו בתהליך ההכנה את אופיין של דמויות המגילה, את המסורות השונות כלפי חגיגת הפורים בארץ ובעולם ואת המחשבות האישיות של הנער כלפי המסרים החשובים של החג כשהגענו לטקס חגגנו יחד בקריאת קטעים נבחרים מתוך מגילת אסתר בשיתוף משפחה וחברים, וקריאת ברכות אישיות לנער ברוח החג.

 תהליך ההכנה נוגע בשלושה מעגלים עיקריים סביב חייו של הנער. המהות האישית שלו: תכונות אופי, תחביבים, מטרות שמסמן לעצמו. הסיפור המשפחתי: מסורות ועדות במשפחה. והקשר לתרבות היהודית: מסורת, מורשת וסמלי המועד בלוח השנה העברי בהתאם לתאריך לידתו של הנער.

הטקס מתאים לנערים ולנערות, באופן שוויוני מתוך תפיסה שהיהדות שייכת למי שרוצה בה, ומרגיש/ה שייכות לעם ולתרבות היהודית בלי הבדל מוצא או מין.

אז למה אתם מחכים? צרו קשר ונתאם יחד תהליך הכנה וליווי של טקס בר מצווה בדרך שלכם/ן.



x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.